Dashboard | +Follow

belogretakciknerty: lensa mata

With the name of Allah

The most Gracious, The most Merciful.

|

You are an island, I just a little boat.

Tuesday, May 31, 2011

lensa mata

look at my eyes then you will know the answer for all your question. a million stories one heart~~
perihal aku : cakap cakap mengenai aku? aku cuma gadis biasa yang tak punya apa apa.hidup aku mewah dengan senda tawa.aku sukakan cabaran,aku lasak. keikhlasan kejujuran bagi aku amat penting. hidup dengan penuh kepura-puraan hanya memakan diri tanpa sedar.bagi aku jadilah diri sendiri semahunya dan berubah apabila sesuatu keburukkan muncul tanpa banyak tanya.

famili & persahabatan : keluarga aku sederhana.saudara mara ramai sampai kadang kala terlupa dan tak perasan.sejarah dunia pon aku lekakan inikan pula sejarah keluarga berbacang bacang. hanya satu ungkapan barat "blood is thicker than water". pahatkan sentiasa dalam ruang hati. sahabat? tak terkira aku ramainya. bagi aku sahabat sejati takkan pernah hilang senang mahupun susah. nilai persahabatan lebih penting bagi aku daripada percintaan. disini aku nyatakan,aku punya besties seorang lelaki,amoi dan teddy sentiasa dihati.

cinta & orang ketiga : cinta putus ditengah jalan?atau halfway? kesian bukan? cinta aku tragis. atom kimia pon boleh kalah. kalau hydrogen dicampur oxygen jadilah air tapi kalau sodium dicampur barium,meletup sudah! (takde kena mengena,maaf) cinta aku berakhir sebab orang ketiga,tapi aku tak salahkan dia. "kalau cinta berakhir di sebabkan orang ketiga janganlah kita dengan bulatnya menyalahkan orang ketiga,salahkan diri sendiri.mungkin tanpa sedar kita sendiri yang membuat si dia pergi jauh meninggalkan kita,rasa sayang pudar,semua janji dah takde makna". kesilapan sendiri kita tak nampak sedangkan itulah sebenarnya punca hati beralih arah.

minat & hobi : blogger tegar! itu aku,kawan aku selalu cakap..kau rajin betul update blog. aku mmg suke merepek menaip menulis mengarang. aku boleh mengarang puisi dengan baik ditengah malam. bukan riaknya diri ini,tapi itu bakat walaupun aku jarang membaca buku sastera. aku tak baca novel spm sebab mengantuk tapi alhamdullilah gred tertinggi aku peroleh. fotografi, sinonim dengan lelaki. aku mula kenal apa itu fotografi sejak kecil sbb abah orang filem.walaupun kerjanya hanya dibalik takbir.mula mendekatkan diri dengan lebih seyes walaupun tak pernah seyes masa form 4,aku ahli sidang ridaksi sekolah yang kuat ponteng kelas.silamuddin hatbi,dia kawan baik yang selalu bagi tunjuk ajar mengenai fotografi.terima kaseh sil.

bestie & aku : ye..bestie aku seorang lelaki. punya minat yang sama. tapi die lebih suka jepun.tak faham. seorang pendengar yang setia. sekali orang pandang die dah macam bf aku tapi bukan.aku lebih suka kalau die ade awek so aku tak payahlah jadi mangsa gosip. tak mengapa,aku spesis tak kesah,dunia aku mengenai aku dan bestie,kami berdua je yang tahu.

rasa aku : terhadap semua salah faham yang berlaku. aku hanya berharap,hentikan semua ini. apa yang berlaku bukan berpunca dari aku. aku sendiri tak tahu menahu.jika aku diam tanpa memberitahu hal sebenar,cuma satu alasan "aku hanya menjaga hati semua orang". satu nasihat dari si teddy kesayangan "Allah takkan beri kita dugaan yang besar jika kita tak mampu nak tanggung,Die lebih mengetahui siapa kita,kita hambaNya"~

iri hati & dendam : rasa ini tak pernah ada,sungguh. aku sentiasa berdoa untuk jauhkan rasa ini kepada semua termasuk kepada mereka yang membuat hati aku sedikit terluka. aku bukan tuhan untuk menghukum.

akhir kata : minta ampun aku atas kesilapan dan dosa ku. aku bukan siapa siapa aku hanya manusia yang tak lepas dari kesalahan.

deep inside my heart : suhana nerty

2 comments:

AmieRuL ShaFiQ:-) said...

luahan hati.
100 markah untuk esei anda.saya suka ^__^
sabar jea.masalah adalah ciri manusia

ps;dh tgk mate kau tu,xdpt jawapan pun ntuk soalan calculus ak ni.haha.gurau

best regards,
mie

cik nerty said...

thanx =)

mmg la xdpt jwpn calculus aku pon failed.klu math maaf sgtlahhh,mmg xdpt tlg.HAHAHA.

 

Designed by Cik Nerty Si Jari Conteng | 2013 BelogRetakCikNertyLensaRetak