Dashboard | +Follow

belogretakciknerty: undur diri

With the name of Allah

The most Gracious, The most Merciful.

|

You are an island, I just a little boat.

Sunday, October 02, 2011

undur diri

#emo sikit,tak banyak.ni dugaan hidup taw?

satu-umo aku duapuluhtahun,takcukuplagi sebenarnya. hidup aku simple,aku ade ramai kawan.bukan setakat ramai kawan tapi sahabat baik pon ramai. aku suka kalau orang respect aku sebab aku pon akan respect dorang duapuluhkaliganda okey.aku tak kesah takde boyfriend sbb kalau ada bf aku tak bebas.jadi aku suka habeskan masa dengan sahabat sahabat aku kalau free.aku ni jenis yang peramah tahap mesra alam,alamflora pon kalah. kalau orang cakap baik baik dengan aku,aku akan layan depa dengan baik tak kesah lah lelaki perempuan gay ke lesbian ke asalkan hati baik.

dua-bila dah berkawan dalam laman sosial ni kadang kala ada jugak benda so-sial jadi. macam someone sakit ati bile nampak aku berkawan dengan orang yang dia tak suka. aku sendiri tak faham. sebab benda kecik mcam ni ati aku pulak remuk.susah nak jaga ati semua orang kan,jadi aku undur diri.takde siapa akan sakit ati.ati aku sakit takpe sebab aku tough. yela!

tiga-masalah DP pon menjadi angkara. mereka jadi salah faham bila gunakan DP dengan lelaki. highlight disini,aku tiada bf. DP dengan lelaki hanya lah insan aku sayang atau mungkin para sahabat.tiada kata boyfriend dalam jangka masa saat minit jam ini.sebenarnya bukan nak terasa pasal DP. tersilap taip nie#blur

empat-sahabat aku majoriti ada kekasih ati yang ade skandal tak perlu cakap. mereka bahagia macam aku bahagia lihat mereka bahagia.ye,ini ayat keling.maaf okey?masing masing sedang mencuba.ada yang betul betul serius,tapi kalau aku,tiada kata serius buat masa ini sebab aku sendiri masih mencari.HAHA. gelak la kau. aku takkan guna word "relationship better than friendship" takde dalam kamus hidup aku. biar takde bf,asalkan jangan hilang kawan. tuduh aku seakan hilang dari diri kalian takpe. itu hanya tuduhan bukan kenyataan. jika benar kau menyanyangi aku,kau perlu sedar siapa aku.

lima-aku sedar apa itu erti sayang,rindu. bukan ke aku dah hidup duapuluhtahun? bila ada yang tuduh aku tak kenal ape tu semua,aku hambar.ini serius,kau mahu xray ati aku?dengan xray pon kau takkan tau kenyataan itu.bukti? semua yang aku lakukan tak memberi erti pada kau.yang kau tahu melontarkan kata kata emosi kepada aku. fikir kau saja punya hati? aku takde.

enam-kau bilang pada aku,aku lah tempat kau cerita semua benda. takde rahsia. tibe tibe kabar tercetus mengatakan kau sedang bahagia. aku? tiba tiba aku hilang dari hidup kau. aku sedar siapa aku. aku diam tanpa kata kau takkan pernah terasa. jadi akulah insan yang terbuang itu. satu persatu kenangan kita kau buang sama.tengah bahagia bukan?bila duka,akulah peminjam bahu itu. aku ikhlas,aku redho.

tujuh-satu persatu insan spesis aku kau temu. mula mula kau kata kau sayang dia,dia pula tiba tiba beralih arah. kemudian kau jumpa seorang lagi,kau kata kau mula sayang dia. aku menyokong sebab aku mahu hidup kau bahagia. kau saje tak tahu betapa aku peduli hal kau,semua kerna kau. bila yang ini pon beralih arah pada kau,sorang lagi spesis aku berkenan dengan kau,tapi kau kata pada aku. kau lebih suka pilih aku dari dia. aku siapa? dia gelar aku "perempuan" jadi dia ape? betina? tapi dia juga kau guna untuk lupakan mereka!

lapan-pernah faham ape itu rasa kecewa? dikhianati? kalau pernah kenapa perlu ungkit lagi. kenapa perlu cari aku lagi? kenapa perlu kata rindu dengan nada suara rendah itu? perlu ape kau pada aku? aku lah sampah yang kau buang dulu. tak jijik ke nak kutip balik? sekali kau ludah depan aku, aku ingat sampai ludah tu kering. kau kata aku kejam? tidak sekejam kau sakitkan aku dulu. kata maaf aku sudah,kata maaf kau aku tak pernah dengar. bagi kau,kau betul. bila kau sedih dengan dia,aku kau jadikan dinding. conteng semua benda dengan harapan aku akan bagi kata positif. tapi jangan mimpi. "dinding" takde hati nak berkongsi.

sembilan-masa masa sendiri dulu,jadikan aku tempat bermanja. kita cuma kawan,kawan baik. itu yg selalu kau cakap. aku lah kawan baik kau sebelum ni kau takde kawan baik mcam aku.tapi bila aku kenal A, kau mula diam. walhal,si A insan yang sama sama kita sayang. kau mula kata ati kau cemburu. tapi aku nyatakan aku layan sama rata. kau tak peduli. bergaduh itu kawan baik sekarang. aku mula jauhkan diri dari insan A itu. sekejap saja, makin berubah bila kau kenal insan C. seakan kau mahu balas dendam dengan apa yang aku buat dulu.lebih dari itu,sampai aku tersisih lagi. tapi aku jenis penyabar. apa pon kau suka,aku pon suka. tapi mengalah pon ada hadnya.

sepuluh- kalau semua orang yang aku sayang begini lebih baik aku diam diri. mungkin mereka sudah tak sayang aku lagi. jadi aku UNDUR DIRI.senang bukan?

4 comments:

Cik Reen said...

emmmmm.. ape semue nie -..-"

cik nerty said...

takde ape..

Mazirah Majid said...

B, kalau banyak masalah timbul dari facebook, apa kata kau deactivate kejap? Bezakan hidup kau mana yang lagi gembira sama ada dengan facebook atau tanpa facebook. Dunia laman sosial dah jadi tak terkawal sekarang ni. Tapi dunia realiti lagi banyak masalahnya kan :(

cik nerty said...

ini bkn mslh fb la b. hihi. ni realiti. aku tak kesah. aku kan tough :D

 

Designed by Cik Nerty Si Jari Conteng | 2013 BelogRetakCikNertyLensaRetak