Dashboard | +Follow

belogretakciknerty: teguran.

With the name of Allah

The most Gracious, The most Merciful.

|

You are an island, I just a little boat.

Saturday, March 03, 2012

teguran.

teguran atau nasihat, dua perkataan berbeza namun maksud tetap sama. ini bukan untuk memerli atau apa hanya peringatan kecil untuk diri sendiri dan juga sahabat baik tak kira lah lelaki ataupun perempuan.

antara orang asing , sahabat baik dan keluarga siapa yang patut diutamakan?

siapa lagi adik/kakak/abang angkat la lagi penting kan?buah hati.

ehhhh. bukan ke?
ingatkan dah betul statement tue.

okay,mestilah keluarga kemudian mungkin sahabat ataupun buah hati.
kalau aku, aku pilih keluarga, sahabat dan yang ketiga buah hati
tapi yang utama Yang Maha Esa , rasulnya.

bagi aku orang asing tu penting dalam hidup,tapi untuk megahkan jangan harap!
jangan harap sampai aku belakangkan keluarga. jangan harap!

aku nak tahu mane lagi penting?
dan aku tak faham kenapa kita sering kali menyanjung orang yang kita sayang suka?
tewas di soal hati dan cinta?

then, kalau sahabat tue. sahabat baik atas nama je ke?
bila rasa perlu, bila rasa sunyi kita text bestie kita. mcm tu?
Allah,aku pon macam tue.
maaf,tidak sempurna.

bila masa bergaul sini sana sampai tak sedar siapa kita.
terjatuh, aku pon macam tue.
bila masanya kita nak berubah.?
hey bestie! beringat lah, dunia kita tak selalu cerah.

ada suatu hari rahsia sahabat baik terbongkar dek darah daging sendiri dek cerita sahabat sahabat lain.
kau fikir apa aku rasa?
terkejut, ini mungkin teguran pertama yang tak bisa ubah apa apa.

apahal? penting sangatkah hal itu sampai hati insan menyayangi kau terluka?
hati aku? aku mula meragui keihlasan itu.

abang/adik/kakak angkat, bestie, keluarga sendiri, hati sendiri.
pilih la mana nak?(kepentingan)

aku pilih hati sendiri. dekatkan pada Illahi.

cuma tak mahu bila dah jatuh di timpa konkrit baru nak sedar tinggi langit.

bukan nak kata aku ni umpama malaikat,aku cuma beringat untuk sendiri untuk sahabat semuanya.
jangan sebab orang asing,mereka yang sayang kita terasing.

Anda faham?

Allah, ampunkan dosa dosa kami.
 

Designed by Cik Nerty Si Jari Conteng | 2013 BelogRetakCikNertyLensaRetak