Dashboard | +Follow

belogretakciknerty: falsampah.

With the name of Allah

The most Gracious, The most Merciful.

|

You are an island, I just a little boat.

Sunday, April 22, 2012

falsampah.

Assalamualaikum w.b.t ... 
 

#falsampah dan aku sedang marah.
 falsafah aku kau buang jadi sampah.
realiti falsafah aku bukan sampah.
aku bukan si hipokrit yang bijak main belit kata.
bukan si gadis yang hanya pandai cakap sahaja.
dunia aku beda !
bukan dunia engkau yang sempurna saja
dunia aku dunia realiti statik
bukan dunia dongeng realistik
 aku bukan si hipokrit yang suka cakap saja
senang cakap lepas semua
dan engkau kata aku pandai tunding jari sendiri
tapi tak pegang kata diri.

ukur tinggi nilai agama memang aku kalah
ukur tinggi nilai akhlak ya aku juga kalah
tapi sekurangnya aku praktik apa yang di ajar
bukan main ikot suka nak berkata.

jangan simpan dosa dalam tudung labuh selubung
jangan kerana tudung engkau sombong
jangan fikir engkau perfect gaya malaikat
jangan sebab kata engkau aku cemuh.
aku bukannya gadis muslim berhijab penuh
yang sekali pandang luluh jantung
dan aku bukannya gadis sopan santun
yang bila berjalan si jejaka senyum

semua lawannya untuk aku
semua baiknya tentu kamu
negatifnya aku
positifnya kamu

manusia semua ada sabarnya tertentu
kalau kau fikir aku macam batu
dan engkau pula ibarat ais batu
cuba kau baca falsafah aku..

hai sampah!
falsafah aku bukan sampah
falsafah aku bukan falsampah
falsafah aku pegang dalam dunia diluar sampah.

suci kau boleh jadi sampah
boleh buat aku jadi menyampah
jangan sampai ego aku bertambah
hingga buat diri aku marah.
ps: me and my temper. mmg masalah o_O

No comments:

 

Designed by Cik Nerty Si Jari Conteng | 2013 BelogRetakCikNertyLensaRetak