Dashboard | +Follow

belogretakciknerty: the annoying things you should know.

With the name of Allah

The most Gracious, The most Merciful.

|

You are an island, I just a little boat.

Monday, October 29, 2012

the annoying things you should know.

what do you think? the annoying things you should know. And I'm really sick with all this stuff. Feels free to read? sila bersihkan hati anda terlebih dahulu. (sedang buat)



first and the most suck annoying things i hate.
kau suka tak kalau ade someone yg suke sgt nak tiru perihal kau, tak kesah la dr cara kau ckp ke ape ke..anything la kan. ada? ada? rasa mcm nak sepak je kan. One more thing, perlu ke kau nak jadi orang lain?. **sambil angkat kening.

second **sambil tarik nafas dalam dalam,hembus.
bersih,hygiene .. Allah sarankan supaya umatnya sentiasa dlm keadaan bersih sbb Allah suka yang cantik cantik, bukan luaran ye.. so jagalah kebersihan hati luar dalam kena bersih. What the annoying thing is? bila sepende sepah sepah?? bila bra kau gantung dekat tingkap? simple cakap, fikirlah sendiri. Aku dikelilingi orang orang yg sedang membesar bukan dengan budak hingusan yang mintak ibu buatkan susu, silalah malu.

ketiga.. 
someone ask me " beb,mcm mane nak tego org xsolat ni?" aku buka mate besar2 sebab aku tak brani nak tego membe2 kecuali adik aku. ini bkn annoying tp aku noob. Nak tego mcm mne? bkn msg2 dah besar ke boleh fikir pjg? ada masa aku solat membe terkankang tidur, apa kau fikir? **red flag sebulan kot. Ape yg annoying-nya? bila aku tego, depa ckp aku bajet alim. That is the reason why i stop care about others. if bab bab sensitif ni lg la aku lari. Yes, aku penakut. so? **geleng kepala.

next..
ehhh, button ctrl belah kanan cedera..ishhh. errr, sorry.
apa yang annoying lg ek? urmmmmm, ini bukan aku tak suka sgt tp sahabat2. You have a gf/bf ? depa cakap kt aku kalau aku ada bf, jgn nak over sgt act sweet2. depa ckp geli. ehhh? bila masa aku ade bf? depa ckp kalau ada. Imagine, bila kite ade kt uma org then si couple ni act mesra alam flora pulak. annoying tak? malu aku terkena tempias busuk. agak-agak la. nak beramas mesra pon. ehhh silap beramah mesra. hehe. Nikah jela, semua halal..nak bergayut kat tiang lampu sma2 pon boleh. wakakaka

last sbb dah mengantuk..
mesti ada yg ckp annoying gila dia ni post mcm nie..ingt kau perfect sgt ke? bajet angel kot.. haaaaa.. hahahahaha. aku mampu gelak. ini paling annoying, bukan buat aku tp semua. sedar tak sedar kite smua buat silap, dah lama simpan tp mlm ni baru berani nak post.. annoying bila orang fikir depa bagus kan? annoying bila depa fikir semua yg depa buat baik kan? renungkan lah.

jom berubah sama-sama, fikir salah kita. minta diampunkan dosa. jika tak mmpu ubah yg besar2,start dr yg kecil2..
"sesunguhnya di dalam jasad manusia ada seketul daging, 
sekiranya ia baik maka baiklah anggota badannya,
seandainya ia rosak maka rosaklah anggota badannya.
ketahuilah sesungguhnya ia adalah hati" 
-hadis riwayat bukhari dan muslim.

ps: ini bkn mengata sapa-sapa, ini realitinya kita perlu sedar. maaf kasar bahasa.

 

Designed by Cik Nerty Si Jari Conteng | 2013 BelogRetakCikNertyLensaRetak